Totalul afișărilor de pagină

17 martie 2012

Roselle-sapun natural cu trandafir,hibiscus si unt de cacao

Pentru a da putina culoare sapunului cu extract de trandafir foloseam argila roz,argila obtinuta din argila rosie si argila alba caolin.Insa nu tota lumea agreeaza sapunurile cu argila,ele fiind destinate tenului putin mai gras.Asa ca am renuntat la argila,extractul de trandafir fiind destinat tenului normal si uscat,ingrijind cu succes pielea matura,deshidratata,cu riduri fine,cuperozica.
Singurul extract din plante care da sapunului o paleta de roz-rosu-visiniu este extractul de Rubia tinctorum,cunoscuta si sub denumirea de madder root sau roiba.
Noul Roselle,vesel si rozaliu ca o floricica de primavara.

Ingrediente:uleiuri saponificate din masline si cocos,unt de cacao,extract uleios de trandafir si hibiscus,infuzie de trandafir si hibiscus,extract de rubia tinctorum,ulei esential de geranium si ylang-ylang.

Arta folosirii plantelor tinctoriale este straveche si se pierde in negura timpurilor.Dintotdeauna oamenii au folosit pigmentii extrasi din plante pentru a adauga un plus de frumusete vesmintelor,pielii sau obiectelor de care se folosesc in viata de zi cu zi.
Rubia tinctorum a fost cultivata din antichitate in Asia Centrala si Egipt inca din anul 1500 i.h.,pentru a fi folosita ca si colorant pentru tesaturi.Pigmenti extrasi din roiba au fost gasiti in mormantul lui Tutankhamon si in ruinele antice ale orasului disparut Pompei.
Pentru a putea fi folosita pentru extragerea colorantului radacina trebuie sa aiba minim 2 ani.Desi radacina nu este de un rosu intens,in prezenta unui mordant,principalii coloranti,alizarina si purpurina,dau o paleta larga de rosu,purpuriu,caramiziu si visiniu.
In prezenta lesiei ca si mordant am obtinut un visiniu minunat,ce se potriveste perfect cu extractul de trandafir,mai ale ca trandafirii folositi pentru extractie au fost rosii.
Il veti gasi incepand de azi pe Breslo,la 50 (cel oval)si 100 de grame.

8 comentarii:

  1. Arata f bine sapunelul.Iar acest extract pare a fi o minune. Felicitari.
    natalia

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc Natalia,pentru mine e o minune,caut de mult timp o culoare frumoasa extrasa din plante pentru sapunul de trandafir.Felicitari si tie,ti-am vizitat blogul si am vazut ca impartasim aceiasi pasiune.

      Ștergere
  2. Salut!
    Ti-am vazut creatiile pe breslo. Ce minunatii! Ce idei originale! Ce delicios arata! Am sa te caut la viitoarele targuri handmade sa-mi cumpar cate ceva de la tine!
    Ana

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Salut!
      Multumesc mult, Ana.
      Te astept cu mare drag,cred ca o sa fie unul in preajma Pastelui,insa nu stiu inca locatia in care o sa particip.Oricum o sa postez pe blog pe unde o sa ma gasesti.

      Ștergere
  3. foarte frumos, si mie imi place mult

    RăspundețiȘtergere
  4. Multumesc ,Kaaty,ma bucur ca iti place.

    RăspundețiȘtergere
  5. Revin pt ca nu stiu unde as putea gasi minunea ta rubia tinctorum :) Mi ai putea da o idee?Imi multumesc.
    Natalia

    RăspundețiȘtergere
  6. Eu am importat din Pakistan atat Rubia tinctorum cat si Alkanna tinctoria.Din pacate sunt foarte,foarte greu de gasit si la preturi foarte mari.Ai putea incerca pe eBay.Denumirea lor comerciala este alkanet si madder root sau site-uri de profil ,http://www.mountainroseherbs.com/ spre exemplu.
    Multumesc si eu pentru ce imi citesti blogul.

    RăspundețiȘtergere