Totalul afișărilor de pagină

14 februarie 2012

Uleiul de amla, balsam natural

Amla(Emblica oficinalis),amalaki sau agrisa indiana este un fructul unui copac ce creste predominant in India. Studiile au demonstrat că amla are
puternice proprietăţi antiinflamatoare, că este un antioxidant natural foarte important şi că ajută la eliminarea radicalilor liberi. Amla intăreşte imunitatea , elimină toxinele din organism şi ii imbunătăteste mecanismele de apărare . Fiind foarte bogată în vitamina C ,amla este esenţială pentru imbunătătirea vederii, 100g de amla conţine aproximativ 700mg de vitamina C.
In India uleiul de amla este unul din cele mai folosite uleiuri pentru ingrijirea parului si scalpului datorita proprietatilor lui extraordinare.
Uleiul este obtinut prin macerarea pulberii din fructul de amla in ulei de cocos si este cunoscut ca fiind unul din cel mai vechi balsam pentru par.
Beneficiile uimitoare ale uleiului de amla sunt recunoscute de medicina indiana Ayurvedica desi la noi este intr-un mare anonimat.
Putine plante pot reusi sa previna si sa intarzie incaruntirea prematura a parului.Aceasta proprietate mi-a atras in mod special atentia si am decis ca trebuie neaparat sa folosesc aceasta minunata planta.Nu exista explicatii medicale pentru acest efect ,se crede ca se datoreaza continutului mare de tanin.Nu intarzie incaruntirea parului datorata varstei ci incaruntirea prematura.
Stresul si poluarea excesiva duc inevitabil la slabirea foliculilor de par si la caderea lor.Aplicat cu regularitate,uleiul de amla previne caderea parului,ii intareste radacina,previne matreata sau o inlatura odata instalata.
Uleiul de amla poate fi folosit si pentru masajul terapeutic al scalpului.Acesta ofera o senzatie de racire similara gelului de Aloe Vera.Se crede ca masajul scalpului cu acest ulei creste fluxul de oxigen in creier si relaxeaza sistemul nervos central producand in acelasi timp hormonii de crestere ce duc la dezvoltarea celulelor creierului,ajută la imbunătătirea activitătii intelectuale şi a puterii de concentrare şi memorare.Masajul efectuat inainte de culcare induce un somn profund.
Ca si balsam pentru par,exista mai multe moduri de a folosi uleiul de amla.Pentru parul uscat,dupa samponare se aplica uleiul in cantitate mica,se maseaza parul si scalpul,se lasa sa actioneze 5-10 minute apoi se clateste.
Pentru parul normal si gras,se aplica inainte de spalarea parului,se lasa sa actioneze 30-40 de minute apoi se spala parul cu un sampon neagresiv.
Dupa acest tratament,parul devine mai puternic,mai hidratat,mai stralucitor,fara fire despicate,plin de sanatate, vitalitate si volum.
Daca va doriti sa incercati acest balsam natural,il veti gasi in curand in magazin.
Sursa foto

5 comentarii:

  1. Cat de curand? Chiar mi se termina indata balsamul si ma gandeam ce sa-mi iau. Daca spui ca-i asa de bun vreau si eu.

    RăspundețiȘtergere
  2. Buna Alina,
    In maxim 10 zile o sa fie in magazinul de pe Breslo.

    RăspundețiȘtergere
  3. Vreau si eu... deja am cateva fire carunte in cap si abia am facut 20 de ani. Am sa va sun saptamana viitoare sa plasez o comanda, pentru ca as vrea mai multe produse.
    Laura.

    RăspundețiȘtergere
  4. Sigur ca da,ne auzim saptamana viitoare.

    RăspundețiȘtergere
  5. Suna minunat! O sa-l vreau si eu, in principal ca sa stopeze caderea excesiva a parului si secundar anti-incaruntire, nu de alta, dar la 26 de ani am cateva fire albe si e deprimant.

    RăspundețiȘtergere