Totalul afișărilor de pagină

24 ianuarie 2011

Sapun cu ou




Acum ceva vreme am rasfoit o carte foarte veche de retete de tot felul din zona Ardealului.Intamplator(sau nu)continea si cateva retete de sapun,retete facute probabil de strabunicii nostrii.Aproape toate retetele contineau si oua.
Reteta suna cam asa:Sapun fin de toaleta.Se pune 6 oua intregi, 1/2 kg untura, 125 gr soda caustica topita in 1/2 pahar de apa, una lingura de talc, 4 gr ulei de migdale sau esenta daca este.
Intai se freaca untura, se adauga rand pe rand cate un ou, se freaca pana se ingroase, una lingura de talc, soda se pune tot cu picatura.
Cand s'a ingrosat se pune intr'o tava.
Reteta am adaptat-o putin pentru ca eu nu folosesc grasimi animale,doar uleiuri vegetale.Am facut-o asa,doar de dragul experimentarii insa rezultatul m-a impresionat,a iesit cel mai fin sapun pe care l-am facut vreodata.Am folosit doar galbenusurile,oua proaspete de tara ouate in aceiasi zi,cam 12 pe litrul de ulei de masline,ulei de cocos,lapte de capra in loc de apa,ulei de migdale,ulei de ricin,si cum esenta nu a fost,am adaugat putin ulei esential de menta.
Si a iesit:Sapun fin de toaleta cu ou si miros de menta.Waw!!! Sigur o sa mai fac reteta asta.

Un comentariu: